Predstavitelia TopReality.sk a Autobazar.EU, vo svojom segmente najnavštevovanejších portálov na Slovensku, navštívili koncom minulého roka centrálu Googlu v San Franciscu, kam ich tento gigant pozval na konferenciu Google CEE Executive Summit 2013. Aké bolo nahliadnutie do kuchyne najhodnotnejšej globálnej značky?
Len štyria Slováci mali tú česť zúčastniť sa konferencie a zažiť atmosféru internetového gigantu na vlastnej koži. Do centrály spoločnosti Google v Mountain View, južne od San Francisca v Kalifornii, leteli Marek Grajcarík (TopReality.sk.) a Michal Obeda (Autobazar.EU). „Vidieť a počuť naživo prezentácie plné inšpiratívnych vízií od najlepších speakerov a manažérov z Google bola úžasná skúsenosť. Už sa teším, ako sa vízie tohto gigantu budú postupne premieňať na realitu,“ uviedol Marek Grajcarík.
TopRreality.sk a Autobazar.EU kľúčoví partneri Googlu
Podmienkou pozvania na tak exkluzívne a prestížne podujatie je niekoľkoročná spolupráca a vybudované dobré vzťahy s miestnou pobočkou. Inak tomu nie je ani v prípade realitného portálu TopReality.sk a auto-moto portálu Autobazar.EU. So spoločnosťou Google spolupracujú už od svojho vzniku. Autobazar.EU od roku 2004 a TopReality.sk od 2007. Aktívne využívajú ich služby, ako napríklad Google AdWords, AdSense, takisto emailovú službu Gmail, disk či Google+.
Prednášky, diskusie i brainstorming v praxi
Hlavným bodom programu konferencie Google boli prednášky a diskusie s manažmentom spoločnosti, na ktorých sa hovorilo najmä o smerovaní internetu a aktuálnych produktoch Google – napríklad Google Car, Google Glass, projekt Loon a ich vízie do budúcna. „Najviac ma zaskočila prognóza YouTube, kde predpokladajú najväčší rozmach, až 800% medziročný nárast, pri vyhľadávači to bolo len „skromných“ asi 200%,“ hovorí Michal Obeda z portálu Autobazar.EU. Dôvod je vraj jednoduchý. Čoraz viac značiek smeruje práve k virálnemu marketingu prostredníctvom YouTube kanálov a Google predpokladá, že tento trend bude pokračovať naďalej.
Na vlastnej koži zažili aj Google brainstorming v praxi. „Do riešenia úlohy jedného odvetvia sa zapájali aj ľudia, ktorí v podstate s týmto odvetvím nemajú nič spoločné. Bolo to veľmi poučné a niekoľko nápadov som už preniesol do našej spoločnosti,“ prezrádza Marek Grajcarík z portálu TopReality.sk.
Značný dojem na neho urobil aj prístup k zamestnancom. „V Google je pracovná doba pohyblivá, počas nej možno zájsť do posilňovne, zacvičiť si, ísť spoločne na kávu. Vládne tam uvoľnená atmosféra, no zároveň sa od zamestnancov vyžaduje vysoký výkon. Ešte zaujímavejšie sú však bonusy. Napríklad všetci rodinní príslušníci zamestnanca majú ubytovanie a stravu v rámci Google mestečka zadarmo, deťom zaplatia školné a to len preto, aby mohol živiteľ rodiny pokojne pracovať a nebyť v strese kvôli rodine.“ Nie nadarmo sa vybudovaný areál o rozlohe takmer 200 tisíc metrov štvorcových prezýva Googleplex.
Zaujímavý program plný prekvapení
Okrem účasti na pútavých prezentáciách o značke, inováciách a kultúre Google, vrátane vyskúšania si inteligentných okuliarov Google Glass, boli pozvaní šťastlivci prevedení celým areálom Googleplexu a takisto na nich čakalo niekoľko prekvapení. Napríklad v podobe skupinovej jazdy na bicykloch cez svetoznámy most Golden Gate Bridge.