Oblečenie a kozmetiku. Aj tieto veci dávajú ženy do chladničiek

0
1007

Výsledky prieskumu, ktorý si nechala spracovať spoločnosť Samsung Electronics, ukazujú, že každá piata Európanka ukladá do svojej chladničky najrôznejšie kúsky oblečenia aj kozmetiku ako napríklad svetre, make-up, krémy na ošetrenie nôh, vlasovú kozmetiku, a dokonca aj spodnú bielizeň.

„V dnešnej dobe požadujeme od chladničky oveľa viac, než len skladovanie týždenného nákupu potravín. Pre súčasné domácnosti je tiež dôležité, aby bolo v chladničke možné čo najefektívnejšie skladovať všetky výrobky bez ohľadu na to, či ide o potraviny alebo iné predmety,“ uviedol Luke Mansfield, riaditeľ európskeho inovačného tímu spoločnosti Samsung Electronics.

Počet žien skladujúcich svoje módne doplnky a kozmetiku v chladničke:

22 mil. v Európe

6,3 mil. v Poľsku

5,3 mil. v Nemecku

4,5 mil. vo Francúzsku

4 mil. v Taliansku

3 mil. vo Veľkej Británii

Prieskum ukazuje, že na čele rebríčka európskych krajín stojí Poľsko, kde takmer dve ženy z piatich (6,3 mil.) používajú svoju chladničku na uchovávanie oblečenia a kozmetiky. Na druhom mieste je Nemecko, kde svoju chladničku používa ako kozmetickú špajzu 5,3 mil. žien, a tretiu priečku obsadilo Francúzsko so 4,5 mil.

Ideálne riešenie pre dôvtipné skladovanie kozmetických prípravkov aj oblečenia vedľa bežných potravín v unikátnych a nezávislých zónach umožňuje chladnička Samsung Food Showcase. Na zabezpečenie dokonalej krásy je totiž popri všadeprítomných zásuviek na šaláty vybavená aj kozmetickou zónou.

Móde z chladničky dominuje Francúzsko

Ak sa zameriame len na módu, najčastejšie sa chladenie oblečenia vyskytuje vo Francúzsku, kolíske módnych štýlov. Francúzske ženy tento trend prijali skutočne za svoj​​. Uvedomujú si totiž, že ak vybrané kúsky zo svojho šatníka uložia do chladničky, vydržia dlhšie ako nové.

Uznávaná módna expertka Emma Hill k tomu dodáva: „Vzhľadom k tomu, že čoraz väčší počet žien míňa viac peňazí za módu a krásu, je logické, že významné percento ženskej populácie v celej Európe nahrádza svoje kozmetické skrinky v kúpeľni chladničkou. V kozmetických kruhoch je obchodným tajomstvom, že uchovávanie niektorých nenahraditeľných výrobkov v chlade nielenže umocňuje dobrý pocit, ale zabezpečuje výrobkom tiež čerstvosť a vyššiu účinnosť po dlhšiu dobu.“

Čo všetko sa dá v chladničke uchovávať:

  • Kašmírové a angorské svetríky. Zmrazenie kašmírskej a angorskej vlny prispieva k hubeniu vajíčok molí. Keď uložíte starostlivo zabalené svetríky do chladničky, udržíte počas teplejších mesiacov mole na uzde a zamedzíte pĺznutiu vlny.
  • Organické prípravky starostlivosti o pleť a prípravky starostlivosti o pleť s vitamínom C. Vitamín C je veľmi ťažké udržať v stabilnom stave. Organické a prírodné prípravky obsahujú menej konzervačných látok, takže im chlad prospieva.
  • Očné tiene a ceruzky s dlhou trvanlivosťou. Make-up s dlhotrvajúcim účinkom obsahuje prchavejšie prísady, ktoré môžu v teplom prostredí rýchlejšie vyprchať. Uchovávajte ho teda v chlade, aby vydržal dlhšie.
  • Oleje na tvár. Najkvalitnejšie tvárové oleje obsahujú vysoký podiel prospešných éterických olejov, ktoré pochádzajú napr. z harmančeka, levandule a kadidla. Časom tieto vzácne oleje strácajú svoj ​​účinok a môžu sa kaziť, rovnako ako extra panenský olivový olej. Keď ich budete uchovávať v chladničke, zostanú dlhšie čerstvé.
  • Lak na nechty. Čím je vyššia teplota, tým je lak na nechty lepkavejší. V horúcom počasí ho uchovávajte v chladničke, aby zostal tekutejší a ľahšie sa nanášal.
  • Spreje na nohy. Kozmetické tajomstvo pre unavené a opuchnuté nohy v horúcom počasí: osviežujúci sprej na nohy na báze mäty piepornej priamo z chladničky.
  • Očné krémy, gély a masky. Keď si na pleť priložíte niečo ľadovo studené, zmiernite tým jej opuch. Očné masky (ideálne sú tampóny napustené rastlinnými roztokmi, ktoré sa dajú pod oči) a očné gély uchovávajte v chladničke, aby ste zvýšili ich účinok spočívajúci v zmiernení opuchu.
  • Vložky do topánok uchovávané v chladničke vynikajúco ochladia horúce, unavené a opuchnuté nohy.

O prieskume

Nezávislý prieskum spoločnosti Kantar Media – celoštátny reprezentatívny online prieskum na piatich európskych trhoch medzi dospelými respondentmi vo veku 16 a viac rokov, cca 1 000 rozhovorov na každom trhu. Prieskum prebiehal v Poľsku, Taliansku, Francúzsku, Nemecku a vo Veľkej Británii.