Znova možno vyberať e-shopy, v ktorých nakupujete radi a ktoré sa správajú korektne a príjemne. Všetky tieto vlastnosti by mal spĺňať e-shop, ktorý postúpi do finále súťaže ShopRoku. Času na hlasovanie je ešte dosť, svoj názor možno vyjadriť až do konca februára.
Bratislava 18. januára – E-shopy sa často dopúšťajú rozličných prehreškov, napríklad pomalej či agresívnej komunikácie. Sami tak prichádzajú o zákazníkov, pretože tí chyby netolerujú. Na druhej strane niektoré e-shopy majú svojich skalných zákazníkov, ktorých si svojím prístupom získali. Práve takéto e-shopy, s ktorými sú ich zákazníci spokojní, môžu postúpiť do finále súťaže ShopRoku, ktorú organizuje nákupný radca Heureka. Zahlasovať za ne môže ktokoľvek, a to až do konca februára.
„V čase, kedy na trhu pôsobia tisíce e-shopov, rozhodujú o ich existencii maličkosti – slušné správanie k zákazníkom, uvádzanie pravdivých informácií, priama a včasná komunikácia a podobne. Až 83 % zákazníkov netoleruje e-shopom nepravdivé informácie o dostupnosti produktu, ďalších 77 percent vidí ako najväčší problém pomalú alebo žiadnu komunikáciu. Tretím najčastejším problémom je v troch štvrtinách prípadov arogantné správanie e-shopov,“ uviedol riaditeľ zákazníckeho centra portálu Heureka Jan Kriegel.
Tento ročník súťaže o najkvalitnejší, najpopulárnejší a najinovatívnejšie ShopRoku 2015 je už siedmym v poradí. Tento ročník je však prvý po zmene načasovania, hlasovanie prebieha na prelome roku a vyhlásenie výsledkov prebehne až po uplynutí celého kalendárneho obdobia, a to v marci 2016. „Princíp a ciele súťaže však zostávajú rovnaké – chceme nájsť, vyhlásiť a oceniť tie najkvalitnejšie a najpopulárnejšie e-shopy na slovenskom internete za uplynulý rok v troch známych kategóriách,“ vyhlásil Kriegel. Vyhlásenie víťazov bude 17. marca 2016 v Bratislave. Úplné podmienky súťaže sú dostupné na stránkach akcie www.shoproku.sk.
Cena Kvality
Cena Kvality sa udeľuje na základe vyplnených dotazníkov Overené zákazníkmi a celkového hodnotenia e-shopu. Registrácia do Ceny Kvality prebieha od 1. decembra 2015 do 31. januára 2016. Registrovať sa je možné na stránkach súťaže www.shoproku.sk. Podmienkou pre zapojenie e-shopu do Ceny Kvality je účasť v programe Overené zákazníkmi.
Cena Popularity
Hlasovanie v Cene Popularity štartuje 1. decembra 2015 a potrvá tri mesiace až do konca februára 2016. V Cene Popularity môžu internetoví užívatelia prostredníctvom hlasovacieho formulára udeliť hlas až trom obľúbeným e-shopom. Víťazom sa stane ten, ktorý nazbiera najviac hlasov. Do Ceny Popularity sa môžu prihlásiť všetky e-shopy.
Cena Heureky
V priebehu decembra a januára prebiehajú na stránkach súťaže aj nominácie do kategórie Cena Heureky. Táto kategória je určená pre e-shopy, za ktorými stojí zaujímavý príbeh, majú sociálny presah alebo netradičný koncept. O víťazovi v Cene Heureky rozhoduje odborná porota zložená z osobností českého e-commerce. Vlani získal prvenstvo v súťaži e-shop Namaľuj si hračku.