Spoločnosť VELUX predstavila novú farebnú kolekciu roliet z dielne prestížnych európskych dizajnérov.

0
1164

„Tichý jazyk“ alebo ako inak nazývajú vedci farby, vplývajú na rozhodnutia, zvyky a náladu ľudí. Kým niektoré evokujú pokoj, ďalšie vyžarujú energiu. Otázkou farieb v interiéri sa zaoberala aj spoločnosť VELUX. Výsledkom je nová kolekcia roliet, ktorá si získala prívlastok farebná. Aj týmto krokom potvrdzuje spoločnosť VELUX svoju ambíciu – povýšiť rolety z praktického doplnku na plnohodnotnú dizajnovú súčasť interiéru, ako sú dekoratívne vankúše, prikrývky a koberce. 

Už od roku 2011, kedy svetovo známy dizajnér Karim Rashid vytvoril kolekciu farebných roliet pre VELUX, sa spoločnosť snaží dbať aj o dizajn svojich tieniacich doplnkov. Rok 2015 preto predstavuje ďalší míľnik a revolúciu v oblasti tienenia a dizajnu. Spoločnosť VELUX predstavuje svetu farebnú kolekciu roliet. Zásluhu na nej má prestížna európska agentúra Trend Union a dizajnérske duo Scholten & Baijings.

Farebná kolekcia, ktorá sa tak skoro nezunuje

Spoločnosť VELUX sa neustále snaží posúvať hranice inovácií, svoju snahu tentokrát potvrdila prostredníctvom novej kolekcie tieniacich doplnkov. Pomohla k tomu spolupráca so svetovo známou agentúrou, ktorá predikuje a zavádza trendy – Trend Union. Táto kooperácia priniesla množstvo farebných variácií, ktoré sú klasické a plné elegancie, a pritom zároveň trendové a osobité. Trend Union pomohla vybrať do kolekcie stovku farieb a materiálov – na základe svojich prognóz ubezpečuje zákazníkov, že každý z použitých motívov bude moderným a aktuálnym niekoľko ďalších rokov.

Riešenia, z ktorých si vyberie každý

Farebná kolekcia roliet VELUX zahŕňa všetky tradičné kategórie: od zatemňujúcich, cez plisované, žalúzie až po úplne nové rímske rolety. Každá z kategórií má pridelenú vlastnú rodinu farieb, čo zaručuje širokú možnosť výberu a zároveň nevedie k nerozhodnosti. Agentúra brala ohľad na pohodlnosť a prirodzenosť pri výbere a skladaní farebných kombinácií. Ďalšou inšpiráciou sú silné mestské a umelecké vplyvy, keďže aj prostredníctvom roliet môžu zákazníci vyjadriť svoje osobné postoje.

Farebné variácie, ktoré sú súčasťou farebnej kolekcie roliet, dopĺňajú akúkoľvek miestnosť. Či už ide o presvetlené útulné obývačky plné čerstvého vzduchu, alebo svieže kuchyne plné popoludňajšieho slnka. Na svoje si prídu aj spálne, určené na relax – súčasťou kolekcie sú zatemňujúce riešenia pre kvalitný spánok. Agentúra pracovala s rôznymi možnosťami: využívala jemné, prírodné odtiene a žiarivé farby, živé vzory a luxusné textúry.

Spolupráca s Trend Union potvrdila správne smerovanie spoločnosti aj podľa Kenta Holma, globálneho produktového manažéra spoločnosti VELUX: „Na základe spojenia funkčnosti so štýlovými farbami a dizajnom sme chceli posunúť kategóriu tieniacich doplnkov bližšie do oblasti interiérového dizajnu. Kooperácia s Trend Union nám dokázala, že trendy a móda nemusia byť divokým vyjadrením, práve naopak. Často si zakladajú na detaile – na odtieni farby a na textúre materiálu. Toto je jednoznačne jednoduchšia a atraktívnejšia cesta pre našich zákazníkov k trendovému a nadčasovému variantu svojich roliet.“

Strešné okná oblečené v rímskych roletách

Farebná kolekcia so sebou prináša aj úplne novú kategóriu – tzv. rímske rolety. Jemné materiály, z ktorých sú vyrobené, dávajú dôraz na domácky a zároveň štýlový aspekt dekorovania miestnosti roletami.

Kategória je inšpirovaná prírodou a jej charakteristickými farbami. Trend Union pri výbere vychádzala z faktu, že pri dekorovaní domu sa v súčasnosti používa drevo, keramika a kameň. Škála farebných možností sa preto pohybuje od neutrálnej béžovej, cez príjemnú hnedú až po nekompromisnú čiernu. Niektoré rolety sú obohatené o unikátnu textúru, iné sú priehľadné alebo zatemňujúce. Dvadsať atraktívnych prevedení dáva istotu, že sa stanú dokonalou súčasťou moderného interiéru.

Rímske rolety možno umiestniť na okne kdekoľvek – v dolnej alebo hornej časti, prípadne v strede. Tiež sú obohatené o systém jednoduchej výmeny – pokiaľ si zákazník praje zmeniť rímsku roletu za inú z rovnakej kategórie, postačí na to niekoľko dotykov a klikov. Výmenu roliet dopĺňa aj možnosť zakúpenia samotnej látky. Zmeniť jarný ráz interiéru na jesenný tak možno v priebehu niekoľkých sekúnd.

Hra svetla na rímskych roletách

Ďalšou spoluprácou, ktorá potvrdzuje dizajnové snahy spoločnosti VELUX, je spojenie s duom Scholten & Baijings. Holandskí dizajnéri sa pri návrhu roliet hrali so svetlom, tvarmi a farbami – rolety tým priviedli na úplne novú úroveň. I keď sa používajú primárne na tienenie a úplné zatemnenie, prinášajú teraz aj neopísateľnú estetickú hodnotu.

Dizajnérske duo sa rozhodlo inšpirovať svetelnými zmenami, keďže dopad slnečných lúčov nikdy nemá rovnakú intenzitu. Na základe toho vytvorili dovedna šesť špecifických vzorov farebnej kolekcie. Tri motívy sú k dispozícii v zatemňujúcej verzii a tri sú z priesvitného materiálu. Symbolizujú pohyb slnka ráno, počas dňa a večer. Pridanou hodnotou priesvitných roliet je moment, kedy slnko prenikne do interiéru – úplne zmení atmosféru miestnosti. Dizajnéri vysvetľujú: „Nová farebná kolekcia je inšpirovaná úžasnými premenami farieb a odtieňov oblohy. Rolety sa prispôsobujú zmenám svetla a farieb na oblohe. Každá roleta je unikátny dizajnový kúsok. Nemožno nájsť dve, úplne totožné.“

Každý vzor nesie so sebou rukopis dizajnérov v podobe neónových farieb. Každá látka sa strihá individuálne – tým sa vzory menia v závislosti od toho, ako sú tvarované. Z toho vyplýva, že v kolekcii sa nenachádzajú dve úplne rovnaké rolety.

Farebná kolekcia roliet VELUX 2015 bude dostupná u vybraných predajcov. K dispozícii je, samozrejme, aj na www.velux.sk.

Trend Union v skratke:

  • Trend Union má sídlo v Paríži a je jednou z popredných európskych agentúr, ktoré udávajú trendy v oblasti dizajnu. Špecializuje sa na prognózy trendov a na štúdie trhu. Každé dva roky prichádza s knihami, ktoré sa týkajú trendov v oblasti farieb, krásy, vzorov, pohodlia, architektúry a životného štýlu.
  • knihy od Trend Union využívajú stratégovia, dizajnéri a marketéri pre medzinárodné značky, od Prady po Zaru.
  • klientské portfólio Trend Union zahŕňa niektoré zo svetovo najznámejších spoločností, akými sú Coca-Cola alebo Disney.
  • Trend Union založila Lidewij Edelkoort, jedna zo svetovo najznámejších prognostičiek trendov.

Duo Scholten & Baijings v skratke:

  • tvorí ho Stefan Scholten (1972) a Carole Baijings (1973)
  • založené v roku 2000, sídli v Amsterdame
  • vypĺňa prázdne miesto na trhu holandského produktového dizajnu
  • sú známi pre udržiavanie rovnováhy medzi dizajnom a funkčnosťou svojich výtvorov
  • pracujú pre spoločnosti a inštitúcie z celého sveta – napríklad Cooper-Hewitt, Smithsonian Design Museum alebo HAY
  • získali niekoľko nominácií a ocenení v oblasti dizajnu – Dutch Design Award, či Wallpaper Design Award

O skupine VELUX

Skupina VELUX už viac ako 70 rokov vytvára lepšie životné prostredie pre ľudí po celom svete. Cez strechu prináša do interiéru množstvo denného svetla a čerstvého vzduchu. Produktový program VELUX sa skladá zo širokej škály strešných okien a svetlíkov, ako aj z riešení pre ploché strechy. Skupina tiež dodáva mnoho druhov dekorácií, rolety a žalúzie, montážne doplnky a inteligentné výrobky na diaľkové ovládanie. Tieto produkty pomáhajú dosiahnuť zdravé a trvalo udržateľné vnútorné prostredie, a to nielen doma, ale aj v práci.

Pobočky VELUX pomáhajú ľuďom po celom svete. Spoločnosť VELUX má obchodné zastúpenie vo viac ako 40 krajinách a celosvetovo pre ňu pracuje približne 10 000 zamestnancov. Skupinu VELUX vlastní VKR Holding A/S, spoločnosť s ručením obmedzeným.