Výsledky prieskumu, ktorý si nechala spracovať spoločnosť Samsung Electronics, ukazujú, že každá piata Európanka ukladá do svojej chladničky najrôznejšie kúsky oblečenia aj kozmetiku ako napríklad svetre, make-up, krémy na ošetrenie nôh, vlasovú kozmetiku, a dokonca aj spodnú bielizeň.
„V dnešnej dobe požadujeme od chladničky oveľa viac, než len skladovanie týždenného nákupu potravín. Pre súčasné domácnosti je tiež dôležité, aby bolo v chladničke možné čo najefektívnejšie skladovať všetky výrobky bez ohľadu na to, či ide o potraviny alebo iné predmety,“ uviedol Luke Mansfield, riaditeľ európskeho inovačného tímu spoločnosti Samsung Electronics.
Počet žien skladujúcich svoje módne doplnky a kozmetiku v chladničke:
22 mil. v Európe
6,3 mil. v Poľsku
5,3 mil. v Nemecku
4,5 mil. vo Francúzsku
4 mil. v Taliansku
3 mil. vo Veľkej Británii
Prieskum ukazuje, že na čele rebríčka európskych krajín stojí Poľsko, kde takmer dve ženy z piatich (6,3 mil.) používajú svoju chladničku na uchovávanie oblečenia a kozmetiky. Na druhom mieste je Nemecko, kde svoju chladničku používa ako kozmetickú špajzu 5,3 mil. žien, a tretiu priečku obsadilo Francúzsko so 4,5 mil.
Ideálne riešenie pre dôvtipné skladovanie kozmetických prípravkov aj oblečenia vedľa bežných potravín v unikátnych a nezávislých zónach umožňuje chladnička Samsung Food Showcase. Na zabezpečenie dokonalej krásy je totiž popri všadeprítomných zásuviek na šaláty vybavená aj kozmetickou zónou.
Móde z chladničky dominuje Francúzsko
Ak sa zameriame len na módu, najčastejšie sa chladenie oblečenia vyskytuje vo Francúzsku, kolíske módnych štýlov. Francúzske ženy tento trend prijali skutočne za svoj. Uvedomujú si totiž, že ak vybrané kúsky zo svojho šatníka uložia do chladničky, vydržia dlhšie ako nové.
Uznávaná módna expertka Emma Hill k tomu dodáva: „Vzhľadom k tomu, že čoraz väčší počet žien míňa viac peňazí za módu a krásu, je logické, že významné percento ženskej populácie v celej Európe nahrádza svoje kozmetické skrinky v kúpeľni chladničkou. V kozmetických kruhoch je obchodným tajomstvom, že uchovávanie niektorých nenahraditeľných výrobkov v chlade nielenže umocňuje dobrý pocit, ale zabezpečuje výrobkom tiež čerstvosť a vyššiu účinnosť po dlhšiu dobu.“
Čo všetko sa dá v chladničke uchovávať:
- Kašmírové a angorské svetríky. Zmrazenie kašmírskej a angorskej vlny prispieva k hubeniu vajíčok molí. Keď uložíte starostlivo zabalené svetríky do chladničky, udržíte počas teplejších mesiacov mole na uzde a zamedzíte pĺznutiu vlny.
- Organické prípravky starostlivosti o pleť a prípravky starostlivosti o pleť s vitamínom C. Vitamín C je veľmi ťažké udržať v stabilnom stave. Organické a prírodné prípravky obsahujú menej konzervačných látok, takže im chlad prospieva.
- Očné tiene a ceruzky s dlhou trvanlivosťou. Make-up s dlhotrvajúcim účinkom obsahuje prchavejšie prísady, ktoré môžu v teplom prostredí rýchlejšie vyprchať. Uchovávajte ho teda v chlade, aby vydržal dlhšie.
- Oleje na tvár. Najkvalitnejšie tvárové oleje obsahujú vysoký podiel prospešných éterických olejov, ktoré pochádzajú napr. z harmančeka, levandule a kadidla. Časom tieto vzácne oleje strácajú svoj účinok a môžu sa kaziť, rovnako ako extra panenský olivový olej. Keď ich budete uchovávať v chladničke, zostanú dlhšie čerstvé.
- Lak na nechty. Čím je vyššia teplota, tým je lak na nechty lepkavejší. V horúcom počasí ho uchovávajte v chladničke, aby zostal tekutejší a ľahšie sa nanášal.
- Spreje na nohy. Kozmetické tajomstvo pre unavené a opuchnuté nohy v horúcom počasí: osviežujúci sprej na nohy na báze mäty piepornej priamo z chladničky.
- Očné krémy, gély a masky. Keď si na pleť priložíte niečo ľadovo studené, zmiernite tým jej opuch. Očné masky (ideálne sú tampóny napustené rastlinnými roztokmi, ktoré sa dajú pod oči) a očné gély uchovávajte v chladničke, aby ste zvýšili ich účinok spočívajúci v zmiernení opuchu.
- Vložky do topánok uchovávané v chladničke vynikajúco ochladia horúce, unavené a opuchnuté nohy.
O prieskume
Nezávislý prieskum spoločnosti Kantar Media – celoštátny reprezentatívny online prieskum na piatich európskych trhoch medzi dospelými respondentmi vo veku 16 a viac rokov, cca 1 000 rozhovorov na každom trhu. Prieskum prebiehal v Poľsku, Taliansku, Francúzsku, Nemecku a vo Veľkej Británii.